Spread the love

המשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה הייתה בממוצע של 5.7% לשבוע שהסתיים ב-30 ביוני, לפי נתונים שפרסם פרדי מאק ביום חמישי. זה ירידה של 11 נקודות בסיס מהשבוע הקודם – נקודת בסיס אחת שווה למאה של נקודת האחוז, או 1% מ-1%.

הריבית הממוצעת על המשכנתא בריבית קבועה ל-15 שנים ירדה ב-9 נקודות בסיס בשבוע האחרון ל-4.83%. מנגד, המשכנתא ההיברידית בריבית מתכווננת הצמודה לאוצר ל-5 שנים הגיעה לממוצע של 4.5%, עלייה של 9 נקודות בסיס מהשבוע הקודם.

“העלייה המהירה בריביות המשכנתאות סוף סוף עצרה”, אמר סם חאטר, כלכלן ראשי בפרדי מאק, בהודעה לעיתונות, “בעיקר בשל כוחות הנגד של אינפלציה גבוהה והאפשרות הגוברת של מיתון כלכלי”.

ההפסקה אמורה לעזור לשוק הדיור “לאזן מחדש” ולסייע לרוכשים, הוא הוסיף, על ידי האטת “הצמיחה המסחררת של שוק המוכרים לקצב נורמלי יותר של ייקור מחירי הדירות”.

שיעור 30 השנים עמד על 2.98% באותה תקופה בשנה שעברה.

שיעורי משכנתא גבוהים יותר דוחפים את הקונים הפוטנציאליים להמתין לרכישת בתים, מכיוון שעלות ההלוואות עולה. עבור בית קיים במחיר החציוני של 407,600 דולר, עם מקדמה של 10% ומשכנתא בריבית קבועה ל-30 שנה, העלייה בעלויות האשראי מאז השנה שעברה תהיה בערך 590 דולר, לפי מחשבון של Bankrate.

בקשות למשכנתאות, סימן לביקוש, עלו מעט בשבוע שהסתיים ב-24 ביוני, לפי איגוד בנקאי המשכנתאות, מונע ממימון מחדש של הלוואות קונבנציונליות. שירותי דרך לרכב

התשואה על שטר האוצר ל-10 שנים ירדה ל-3.024% במהלך המסחר בבוקר.